torsdag 19 januari 2012

I vilken tamp ska jag dra?

Arbetet har börjat och jag undrar i vilken tamp jag ska dra? Det är så många års last som ska letas igenom, stuvas om och sorteras bort. Var börjar jag?

Idag träffade jag min samtalskontakt för andra gången. Visst har jag haft samtalsterapeuter tidigare men aldrig riktigt känt att jag fått ett direkt förtroende eller längst inne kunnat tro att det i samspel med den personen skullat leda någon vart. Med den här kvinnan är det annorlunda.

Den närmsta tiden kommer det handla om min förmåga att lyfta mig själv och tycka att jag duger bra som jag är. Vem känner inte igen sig i det? För mig känns det som den viktigaste delen i basen för att kunna gå vidare och kanske kan ett annat förhållningssätt till mig själv ge ringar på vattnet och påverka många saker, relationer och situationer omkring mig... Det blir tampen att dra i först!

Liten båt på stort vatten, övertygad om att den håller rätt kurs...

I nästa inlägg tänker jag skriva om min största rädsla (det handlar ju oftast om rädslor vi går och bär på) och hur jag hamnat där.

1 kommentar:

Hélena sa...

Vilka vackra bilder du bjuder på och vad bra du skriver. Blir alldeles varm i kropp och själ.
Kram Hélena