onsdag 30 maj 2012

100%, njutbart, getingbo, vårrus och tid som går...

Oj, vad allt går fort just nu! Gör vad jag kan för att hinna uppleva allt som sker med alla mina sinnen men har lite svårt att hänga med naturen i dess framfart. Jag har efter en längre tids sjukskrivning och en lång mjukstart, börjat arbeta heltid igen och det gör såklart också sitt till att det finns mindre tid att ta del av det som händer. Jag får nog erkänna att jag är väldigt trött när jag går från jobbet och att min energi till övrigt har dippat de sista veckorna, men det är nog högst naturligt... Därav bloginlägg högst sporadiskt.

I helgen helgen var jag hos min "fosterfamilj", njöt i trädgården, åt fantastiskt god mat, tittade på eurovision och bara njöt av att jag har de här fina människorna i min närhet. En geting passade då på att börja bygga ett bo på gardinstången i mitt sovrum. Den fick flytta ut för den ville inte betala hyra.
Här hemma njuter jag av grönskan på och utanför min balkong där jag äter min middag varje kväll som vädret tillåter. Så mitt fotocollage är bilder från helgen och dess miljöer.



Igår sprang jag och tretton glada kollegor Vårruset. Det är lite av folkfest med nära 25000 tjejer som värmer upp till friskis & svettis för att ge sig ut på en halvmils springtur för att efter målgången få kvällens höjdpunkt...PICKNICK-KASSEN! Mycket nöjda sitter alla leende sprintlag på sina filtar, tittar igenom det som finns med i kassen, smakar på nyheter, mumsar och pladdrar i kvällssolen. Ganska snart börjar kylan tränga sig igenom de blöta kläderna och folkmassan tunnas ut.
Jag kände mig extra nöjd för jag gjorde personligt tidsrekord (iaf sett till de senaste fem åren).

4 kommentarer:

Hélena sa...

Men gardinstången...hur tänkte han nu? För det måste ha varit en han...eller hur ;-) Duktiga du som springer och håller igång. Borde bättra mig på den punkten, men jag gillar ju inte att springa. Tycker så mycket om när du är här och myser med oss :-)
Kram Hélena

Lena sa...

Jag hade inte klarat att få ut getingboet. Jag hade stängt dörren till sovrummet och sovit på soffan! Vad modig du är!

Getingar är min stora fobi, kan inte alls behärska mej om de är i närheten- passar bra för en trädgårdslover, eller hur? Borde kanske gå i getingterapi.

Vi brukar delta i Blodomloppet, samma slags lopp som Vårruset. I år avstår jag, har liksom annat att pyssla med.

Ha det fint och fortsätt njuta av det vackra!

Kramar

Anonym sa...

vad fint att du njuter och jag hoppas att du har gjort rätt nu som gott upp på heltid och att du inte har tagit det i för snabb takt. Jag hejar på dig och önskar dig allt gott och att du ska må bra. Vad duktig du är som sprang på personbästa. Du går från klarhet till klarhet. Kram kram

Anonym sa...

Underbart med dessa vackra blommor, den rosa fransiga tulpanen (tror jag det är) är helt fantastisk!!

Vänskap, god mat och Eurovision är ju mumsa det också. Löpning och endorfiner och fikakorg likaså.

Trötthet, mindre skoj, men fullt förståeligt. Jag hoppas du har det bra och att du tar hand om dig min vän.

Kramis