måndag 11 mars 2013

ha koll för att släppa kontrollen...

Undrar just hur mycket av min tid som går till att känna efter och fundera över hur allt ska bli, om det ska funka, hur andra funkar, tänker och hur en relation ska bli varaktig och välfungerande... En enda sak är jag säker på...ALLDELES FÖR MYCKET AV MIN TID!!! Ändå har det blivit bättre. För även om det fortfarande upptar alltför mycket av min tid, så står jag ut bättre. Oron och funderingarna får mig inte att må lika dåligt och jag kan med ansträngning motstå impulserna att fråga, kolla och försäkra mig om hur det egentligen står till på ett något bättre sätt idag men oj, vad jag får jobba för det. Det handlar liksom om att ha kontroll på sig själv för att släppa på kontrollen...PUST!


Hur länge ska man låta sig vara i något som gör en osäker på vad man själv vill och känner? Måste det vara dåligt eller fel bara för att de känslorna kommer eller kan de lika gärna stå för rädslan att bli ensam och vara ett försvar för att det gör mindre ont om jag gör ett val att lämna än att bli lämnad? Ett virrvarr. Jag tänker dock fortsätta jobba mycket och målmedvetet för att en dag känna att jag tar tillvara på min tid på det sätt jag anser det bäst, roligast och mest givande för mig, kärleken, människor omkring mig och för glädjen i livet. Jag vet att det går, jag är ju faktiskt på god väg!

8 kommentarer:

Hélena sa...

Är så galet stolt över allt arbete som du lägger ner och de framsteg du gör. Du är bäst!
Kram Hélena

Stina sa...

En STOR karm från mig.:-) Stina

Stina sa...

... haha... nä men KRAM, menar jag ju.:-D

En karm har jag inte. haha...

Min plats i solen sa...

Jag blir varm och glad inombords av att läsa dina ord Emma. Du sätter ord på den osäkerhet vi alla känner emellanåt. När tankar tar överhand och vi grubblar mer än vad vi borde. Dessutom visar du på en sådan medvetenhet kring dig själv och den du är. Du arbetar hårt och målmedvetet med det som du känner att du vill förändra. Det är starkt och modigt vännen.

Stor kram till dig♥

AnnaHelena sa...

Precis så som du beskriver det är det: Att man måste ha kontroll på sig själv för att släppa kontrollen. Det är så paradoxalt! Ibland känns det orättvist också, eftersom man gärna tror att andra ofta har det gratis, det man får jobba för. Men jag tror precis som i ovanstående kommentar att många känner igen sig i det du skriver. Fler än man tror...

Kämpa på - "It´s going to be worth it"! (Vilket underbart citat! :-)

KRAM // AH

Unknown sa...

En kram får du från mig med. kram

Min plats i solen sa...

Kram på dig du fina och ha en riktigt härlig helg!♥

Anonym sa...

Hittade din blogg idag. Du skriver otroligt bra och tror att många kan känna igen sig! Ha en bra dag!