tisdag 12 juni 2012

Verkan av en stämning...

Senaste tiden har jag varit väldigt trött och kunnat sova till långt in på dagen om jag haft möjlighet. Jag som alltid varit så morgonpigg... Idag vaknade jag dock med gryningen och kände mig "färdigsoven". Jag tog verkligen vara på timmarna och började dagen med en halvtimmes guidad meditation. Det har jag inte gjort tidigare men upptäckte att morgonen antagligen är den stunden på dagen min kropp klarar av att hitta ron i nuläget.

Efter en morgondusch, lagade jag en bra frukost med stekt ägg på mackan, yoghurt med honung, nötter och färska hallon...Mums!



Det var både stressigt och frustrerande på jobbet under dagen men när jag gick hem var jag otroligt nöjd med de resultat vi åstadkommit. Vi var på vår nya skola och presenterade nya scheman och tankar kring dessa. Personalen suktar efter struktur men är naturligtvis ändå både avvaktande och småskeptiska när vi dundrar in och gör om mer än det vi låter vara som tidigare... Mötet kändes trots detta mycket positivt och jag hoppas och tror att de ändå kände att vi kunde lyssna in och möta dem i delar av de tankar som framkom. Vi (jag och min chef) kunde bara titta på varandra och le i en känsla av härlig kommunikation och framgång då vi satte oss i bilen igen.

Efter jobbet cyklade jag till centrum och köpte nio glassogram (som kan inlösas mot en glass under sommaren) och nio böcker med tankenötter och annat klureri. Dem ska jag ge till mina underbara arbetslagskamrater i morgon kväll då vi ska ut och äta middag. Det ser jag fram emot. Vi trivs så bra tillsammans, att ett sommarlov nästan känns lite jobbigt.

Att emellanåt få vakna och starta dagen i en pigg och glad stämning från start, ger fantastiska möjligheter att avsluta den minst lika bra...

6 kommentarer:

LyckligaPraliner sa...

Låter bara så himla bra!! Härligt :)

Kram Ann-Louise

Hélena sa...

Vad nyfiken jag blir på era nya idéer :-) Låter som en strålande dag.
Kram Hélena

Anonym sa...

vilken härlig dag du haft. Jag önskar att jag vaknade lite i tid någon gång. Jag sover och sover. Ska lägga mig nu och hoppas på tidig morgon. Hoppas mitt tips kan vara något för dig. Kram kram Jag gillade lugnet i skivan, hennes röst.

Lotta Zetterling sa...

Det är på morgon jag känner mig mest ren i mina energier och känner att jag kan ta emot dagen med tacksamhet i min yoga/meditationstund. Även om jag inte alltid är pigg när klockan ringer så är det min bästa stund på dagen.

Du verkar ha haft en härlig dag:)
Kram Lotta

Marina sa...

Vilket härligt inlägg! Energi och harmoni trots lite press under dagen. Bra!

Kram

Lyckans lilla hus sa...

Ditt inlägg känns så där härligt klokt och hoppingivande! Tror jag skulle ha en del nytta av meditation och jag blir nyfiken när du skriver om det... Du är så insiktsfull och klok i dina tankar känns det som. En person som verkligen ger, och gläds av det tycker jag mig ana ;-). Ha det gott! Kram Marie