lördag 17 mars 2012

life is good...

Har haft en sådan där vecka när jag känner att det hänt massor både i och omkring mig men ändå inte hittat någon inspiration att skriva. Men nu....

Efter jag började jobba igen har det känts aningen oklart för mig var min plats på jobbet ska vara och hur min roll ska se ut. Jag jobbar bara halvtid ännu så länge och vi har därför behållt den vikarie som gått in i klassen i mitt ställe för bästa situation för både barnen och mig. Jag jobbar mer administrativt än tidigare tillsammans med min chef. Under den här veckan har min roll klarnat och jag har fått en tydlig uppfattning om vilka arbetsuppgifter jag kan ta tag i när jag kommer dit. Vi har skolverksinspektion inom kort och det finns hur mycket som helst som ska plockas fram, sammanställas, ses över och delges övriga personalen. Det passar mig som handen i handsken och jag tycker det är riktigt roligt. Life is good....

I måndags var en full arbetsdag och jag var mör när jag gick därifrån. Det till trots, drog jag på mig löparkläderna för första gången på länge och gav mig ut i lugnt mak och lyckades faktiskt avverka 6 km. Det har känts lite i benen i veckan. Life is good...


I tisdags träffade jag äntligen min före detta sambos barn igen, hemma hos deras mamma. Det blev en otroligt känsloladdad kväll men helt underbar. Så mycket kärlek det finns i de där två! Det kan inte finnas något som går upp emot att få den bekräftelsen som man får i "sina barns" kärlek. Jag är tacksam för att barnens mamma är så öppen och generös gentemot mig och jag känner bara väldigt mycket värme även från henne. Våra samtal under kvällen ledde vidare till onsdagens äventyr. Life is good...

I onsdags var jag en kortis på jobbet och åkte sedan till stan för att träffa barnens mamma. Vi gick till Happy Ganesha och Ashouk, en indier som lever i Sverige. En vis gubbe kan man säga som läser i händer, lägger tarotkort och ger helande massage. Jag har träffat honom för kanske tio år sedan. Det konstiga var att jag på tisdagen letade upp en skyddsten jag köpt hos honom då och hängde på mig den inför kvällens möte med barnen. Jag hade inte haft den på mig på över ett år. När jag kom dit visade yngsta tjejen en sten hon hade kring halsen och berättade att hon varit hos en indier. När jag satt och pratade med mamman sa hon plötsligt; -Jag tror jag ska ta med dig till Ashouk, det skulle vara bra för dig. Så märkligt att jag just den dagen hängt på mig stenen...


Pratstunden och massagen hos Ashouk kändes jättebra. Han lade inte tarotkort för jag vill inte bli spådd, det skapar förväntningar jag vill vara utan i nuläget. Däremot läste han min hand och det blev en terapisession som gav mig fler matnyttiga verktyg än någon annan terapeut lyckats ge mig på år. Vi avslutade med en god lunch tillsammans. Jag var mör och slut när jag åkte därifrån men fick sedan massor av energi och kärlek under kvällen av mitt helt fantastiska arbetslag! Vi har så vansinnigt roligt tillsammans och efter årets pers med personal som varit sjukskrivna och mått dåligt har vi kommit otroligt nära varandra. Life is good...

Jag fick ett väldigt tråkigt samtal när jag kom hem på kvällen. En av mina vänners och tidigare kollegors son har dött. Han var utomlands och de hade fått besked bara några timmar innan och visste fortfarande inte vad som hade hänt. Han har en son på knappt ett år här hemma och det känns så fruktansvärt orättvist! All kärlek, styrka och mod till dem i det de nu måste ta sig igenom. Life is not always fair...

Torsdagen bjöd på massor av jobb och det kändes bara roligt. Efter jobbet kom min underbara vän P och hämtade mig. Vi åkte hem till honom och hans sambo och lagade mat och unnade oss tom lite vin. Vad många goda vänner jag har! Life is good...

Igår var det också en lång jobbdag. På kvällen unnade jag mig bästa fredagsmyset och åkte till Ashouk för ytterligare en massage. Gissa om jag somnade gott när det var dags för sängen! Life is good...

Idag ska jag in till stan två gånger. Först fika med en vän jag inte träffat på länge och sedan blir det middag och lite utgång med en gammal gymnasiekompis jag fått upp kontakten med sedan förra våren. LIFE IS GOOD!


7 kommentarer:

Marina sa...

Ja du, det var en varierande vecka du haft.

Skönt att det känns bra på jobbet och visst är det skönt att rensa hjärnan med löparkläderna på.

Ha en fin helg!

Hélena sa...

:-D underbart! Din vecka har varit betydligt roligare och mer innehållsrik än min slitvecka!
Ha det bäst!
Kram Hélena

LillaTuss sa...

Vilken vecka och vilka fina möten. Varmt tack för ditt avstamp hos mig och du är mer än välkommen tillbaka

Lena sa...

Så skönt det är de där stunderna när man känner att Life is good! Det gäller bara att hålla kvar känslan när det är mindre Good.

Och det sliter vi väl med lite allihop?

Ha en fin vecka och lycka till med skolinspektionens besök!

Kramar

Hälsokick sa...

Vad otroligt mycket du har lyckats få in på bara en vecka! Härlig läsning. Lät skönt med en springtur också. Här har det just SNÖAT, jag har fortfarande inte vågat mig på någon utomhusträning.

Sv: Jag gissar att massören aldrig själv testat att gå på massage, man lär sig mycket av att vara kund.

Anonym sa...

Vad härligt att läsa om din vecka, och vilken vecka sedan. Jag känner igen mig i dig. Du är lärare också om jag förstår saken rätt? Har du varit utbränd?

Jag ska läsa mer hos dig och jag återkommer garanterat. Det är givande när vi kan stötta och hjälpa varandra så här på nätet. Det har gett mig mycket. Hoppas du känner så också.

Vad bra att du hittade Marias blogg. HOn är värd sin vikt i guld för mig. Läser henne alltid till morgonkaffet. kram på dig nu till vi hörs igen.

Byronesse sa...

Tack Marie-Louise! Vad glad jag blir för din kommentar! Jag hade en önskan om vad bloggandet skulle ge mig på min väg i mig själv, men trodde nog aldrig att det skulle göra en så stor skillnad. Kan bara hålla med. Det ger massor! Varenda kommentar och sidovisning är en bekräftelse och varje ord jag skriver blir en reflektion, insikt eller bara ett sätt att få ut något. Från början för min egens kull men i förlängningen förhoppningsvis även för andra:-)

Kram så ses vi igen!
Emma