måndag 16 januari 2012

Dags att kasta loss

Att starta en blogg för att tydliggöra sin egen resa mot det liv man vill ha, har funnits i mina tankar under en längre tid. Inte för att jag trott att det skulle vara av något större intresse för så många, utan mest för att jag inte ska komma undan. Jag vill göra det så tydligt som möjligt för mig själv att jag har all möjlighet att påverka min väg i den riktining jag vill. Det första att komma fram till blir "helt enkelt"...Vilket håll ska jag åt? Jag har hittills tagit långa och krångliga omvägar, hamnat fel, låtit drömmar krampaktigt hålla mig fast, trots att de redan gått i kras.
Jag kan omöjligt gå in på alla detaljer här och nu, för då skulle ingen orka läsa sig igenom inlägget. Jag startar alltså med utgångspunkt här och nu. Under min bloggs livsperiod kommer jag säkert dela med mig av bitar ur tidigare liv för att ge mina tankar och reflektioner en förståelig grund.

För ett drygt år sedan nådde jag något av en rent "fysisk topp" i mitt liv. Nästa gång jag ger mig ut på ett sådant äventyr ska hela, både min yttersta fysik och min innersta själ med till topps!

Inga kommentarer: