måndag 9 april 2012

En glad påsk...

Vilken fin och härlig påskhelg det blev! Så fylld med värme, kärlek, aktiviteter och långa middagar.

Jag åkte till Värmland redan i onsdags och fick en kväll ensam med min moster och morbror. Det var så mysigt och skönt. Jag brukade vara där på somrarna när jag var yngre och det är till stor del som att komma hem och ibland tom bättre. När jag satt på rälsbussen mellan Karlstad och Torsby, slog det mig åter hur varma och trevliga många värmlänningar är. De får en att känna sig väldigt hemma med en gång på något vis. Strax efter Sunne ropade föraren plötsligt i högtalaren; - å ä de nön som ä sögen på kaffe, så ä de bar å kom fram å ta sej en köpp... Det är ju inget man är så van vid precis men jag blir så glad och varm inuti när det händer.

Torsdagen fyllde vi med lite olika saker, allt från handling och sätta blommor på kyrkogården till att bara vila i en solstol med en kopp kaffe bredvid.

På torsdagskvällen kom min bror och hans familj och två av mina kusiner med sina familjer. Plötsligt var vi 14 personer i huset. Det funkade hur bra som helst och vi har bara njutit varandras sällskap. Sysslingarna har så roligt tillsammans och man ser inte mycket av dem under dagarna, hör bara deras skratt och fniss från olika håll i huset eller ute på ängen.

Vi fick även en skiddag i Branäs. Det är så länge sedan jag åkte slalom och jag njöt i fulla drag av snön, farten, solen, den kalla ölen och min goa familj. Trots att värmen var påtaglig, var pisterna riktigt fina och bjöd på bra skidåkning hela dagen.


Påskafton bjöd på sol, promenad med kameran, eldning, glada påskkärringar, hysteriska påskvitsar, gömma påskägg, leta påskägg, åka på konstrunda i Frykendalen, matlagning och god middag.

Jag hoppas att ni haft en fin påskhelg ni med!

4 kommentarer:

Anonym sa...

ojoj vilken fin helg du har haft med de dina runt omkring dig. Jag har inte varit så bra på att fira påsk jag. hm , men jag har haft en fin helg med mina barn.

Kram på dig.

Lena sa...

Låter som om du haft en riktigt härlig helg!
Och en köpp kaffe hos rälsbussföraren låter ju bara för härligt- för du gick väl fram och tog en?

Ha en fin vecka!

Kramar

Hélena sa...

Låter helt underbart med en köpp kaffe :-) Värmland...ligger ganska nära Norge, norrmän är trevliga har jag hört ;-)
Kram på dig!
Hélena

AnnaHelena sa...

Å, jag förstår att du har haft en underbar påskhelg! Det är skönt med miljöombyte ibland. Oftast får man fylla på energidepåerna lite på så sätt. Härliga foton!

Kram // AH