torsdag 9 februari 2012

smått och gott en torsdag...

Idag vaknade jag tidigt och kunde inte somna om. Tankarna snurrade på men någonstans kände jag ändå ett lugn och en tydlig känsla av att ännu en bra dag väntade.

Träffade terapeuten vid nio och jobbade mest fysiskt idag med andning, hållning och sådant som påverkar luftflöde, spänning i muskler och mycket mer. Jag blir inte klok på det där... Det borde vara så enkelt och ändå känner jag att min terapeut i sin guidning har fullt sjå med att få mig att hitta rätt och jag testar hit och dit, korrigerar och blir alldeles slut. Tur att det inte finns några "rätt eller fel" i terapivärlden. Kanske är det bara ett sätt att lura mig att vara här och nu;-)

Efter det promenerade jag till Gateau för att träffa min fina kollega L som nyligen blivit mamma för andra gången. Hennes lille L på snart åtta veckor var minst lika go som "kringlan" jag åt till latten...


Efter en lång, varm och mysig fika, var det dags att handla. I morgon ska det jobbas. På eftermiddag kommer hela mitt arbetslag hem till mig. Jag är arbetslagsledare och känner att jag efter höstens sjukskrivning behöver få koll på verksamheten och jobba ihop gruppen lite igen. Vi ska måluppfölja, planera våren och bara ha det gott tillsammans. Eftermiddagens arbete ska sedan få övergå i middag. Mmm, god mat och gott vin, det är livet!

Det kommer bjudas "Älgfärbullar med chèvresås och timjan". Egentligen ska det vara lammfärs, men med en jagande far som ständigt fyller på min frys, behöver jag laga upp det jag har och det blir supergott det med. Till efterrätt ska vi ha härliga chokladbakelser med vaniljglass och grädde.
Jag älskar att laga mat! Det är ju inte så inspirerande att laga till sig själv men desto roligare då man ska få besök.


Nu sitter jag i soffan, rätt nöjd med mej själv och min dag. Jag kostar på mig ännu ett leende inåt. Städningen får vänta till i morgon...

2 kommentarer:

Hélena sa...

Men så gott det låter! Du får gärna bjuda mig på något ur din frys :-) Tack för din kommentar, blir alldeles glad i hjärtat. Väldigt fina bildcollage du bjuder på. Visst är det roligt? Ha det så himla roligt imorgon.
Massor av kramar!
Hélena

Lyckans lilla hus sa...

Vilka härliga bilder du visar, "varma och goa" ;). Och vilken mysig fredageftermiddag/kväll du bjuder dina kollegor på. Hoppas det ger ännu mer positiv energi! Ha en underbar helg! Kram Marie