lördag 18 februari 2012

njut en lördag...

Förra helgen läste jag om frukostbullar på en blogg, skrev av receptet och tänkte att det där ska jag göra nästa helg. Åh, så underbart gott! Vad kan slå doften av nybakt bröd direkt på morgonen?! Vilken frukost det blev. Nybakt bröd, färskpressad apelsinjuice med lite honung i, kokt ägg och en tallrik fil med musli. Jag hade gärna velat länka till bloggen här men... jösses, jag har glömt vilken blogg det var och har efter en timmes letande fortfarande inte hittat dit. Så om du som bloggade om dem läser det här, vill jag gärna att du skriver en kommentar så jag kan göra dig rättvisa:-)

Det är ju så olika vad man tycker om att äta just frukost. För mig har det alltid varit en väldigt viktig måltid som påverkar mycket hur min dag fortgår. Under de senaste ren har jss förändring. jag behöver fortfarande en stadig frukost, men klarar inte längre att gå direkt från sängen till köksbordet, utan måste ge det en stund för att hitta aptiten.


hade inte tanken eller kameran med när jag åt min frukost, så bilden har jag lånat från mabattre.com/borlange


Jag tycker hälsa är ett intressant ämne, både vad gäller den fysiska och mentala. Hittade för en tid sedan bloggen "Hälsokick" som jag gillar skarpt. Här skriver en tjej som vet vad hon talar om, många bra tankar, råd och handfasta tips kring hälsa och välmående. Just nu har hon dessutom en utlottning av en frukostkasse som levereras direkt hem. Härligt!

Min läxa från samtalet i förrgår blev att under en vecka se till att unna mig följande njutningar:
-en heldag med vän eller ensam på mässa, museum, utställning eller liknande.
-fika med en kompis.
-lördagsmiddag med vän/vänner (om jag inte har sällskap ska jag köpa något gott i delidisken, en halvflaska vin, hyra en film och mysa själv).
-ta minst en långpromenad.

Ikväll börjar det med lördagsmiddag i goda vänners lag. Det blir schlagermiddag. Jag får väl erkänna att jag i stort sett har bjudit in mig själv *rodnar* men vet också att de är tillräckligt goda vänner för att säga ifrån om det inte passar... Hoppas att min älggryta faller dem i smaken och kan väga upp något för min fräckhet.

Jag har fått en ny följare på bloggen! Jag blir alldeles kollrigt glad när det händer! De här gången är det Lotta på "Min plats i solen".
I morgon hoppas jag solen skiner och att jag kommer ut på den första långpromenaden. Till kvällningen ska jag sätta mig och planera in de andra sakerna på listan så det blir en bra balans mellan jobbet, vardagen (som också är bra) och den lilla extra njutningen.

Ha en underbar lördag alla fina därute!

2 kommentarer:

Rose Garden Malevik sa...

Nu blev jag hungrig :)
å missa nu inte...

S
A
T
U
R
D
A
Y

S
H
O
W

O
F
F

förra veckan var det 105fina bloggar med
de e kul att vara med
VÄLKOMMEN :)
Håkan

Hélena sa...

Vilket härligt inlägg och bra läxor! Ser fram emot älggrytan och du är alltid välkommen, det vet du ;-) Syns snart!
Kram Hélena