lördag 25 februari 2012

jag vill att det ska gå undan...

När jag startade bloggen var jag så himla redo för förändring i mig själv, så taggad och så ivrig! Jag kände verkligen att det var något stort på gång. Övertygad om att det skulle bli extremt tydligt för mig själv hur bra det gick för mig att gå framåt i rätt riktning, tänker jag idag, en månad senare, tillbaka och den enda bilden jag får, är mig själv som Ranelid förra veckan när han gick vidare! Solbränd, bländvitt leende, outhärdlig (förlåt alla R-älskare. Han är glad som ett barn, det är härligt men det blir för mycket)!
-Ojojoj, här kommer jag! Kom igen då! Kärleken är det enda miraklet! Jag vet, jag kan, jag är bäst!



Undrar vad jag gick på då för en månad sedan? Om jag fått i mig något olämpligt? Eller tvärtom kanske, något riktigt bra?
Nu känns det verkligen som om det står helt still och jag ser inte riktigt att jag kommer någon vart. Mest liknar jag Skalman, vars mat-och sovklocka ringer stup i ett, fast med Lille Skutts fladdriga och oroliga hjärta. För det är så nu ungefär. Jag äter lite, sover lite, går en sväng, darrar och gråter lite och sedan börjar det om.

Ja, ja, det tar väl mer än en månad helt enkelt (det klart att det gör!). Men det var så fantastiskt härligt med den där känslan jag hade då! Jag har aldrig känt det så tydligt...att NU är det dags.
Jag vill känna det varje dag, för det gör stor skillnad för med vilken kraft man tar ut sin nya färdriktning och kan följa den.
Så vad är det jag skriver egentligen? Att jag vill vara lite mer Ranelid?!... Nja, inte fullt ut! Det kanske räcker med att sola solarium eller nåt?!


Nej då, jag ska inte gå och gräva ner mig i negativa tankar. Det kanske tom är bra att stanna upp i den här känslan och konstatera att...Jaha, nu känns det så här och nu tänker jag så, för att sedan liksom bara släppa taget om det och traska på. I morgon stannar jag nog upp med en annan känsla och tanke innan jag luffar vidare:-)

1 kommentar:

Hélena sa...

Ler stort! Du är ju bara helt fenomenal på att skriva Em, helt fenomenal.Vilket roligt inlägg om något är mindre kul och jag älskar bilderna :-)
Nu passar det bättre än någonsin med en...
Bamsekram
Hélena