onsdag 29 februari 2012

sol som värmer...

Det var lite mulet tidigt i morse men det klarnade ganska snabbt. Eftersom det är lov och jag inte har planerat mina dagar, vet jag inte riktigt vad dagen har att bjuda på då jag vaknar. Att vara inne en så strålande dag som denna, är dock omöjligt och straffbart.



Så jag ringde en kollega och frågade om hon ville hitta på något. Det blev en tur på långfärdsskridskorna. Första gången de kom fram den här vintern. Termometern i bilen visade på tretton plusgrader. Isen var mjuk som sorbet men gissa om vi njöt! Kroppen bara slukar ljus och D-vitaminer just nu. Det nästan hörs hur det slurpar...



I övrigt har jag lagt märke till härligt gula vintergäck i rabatten, fascinerats av färgen och det perfekt vackra som visade sig finnas i tulpanens mitt, tittat igenom flera gamla inredningsböcker som legat i ett skåp några år, druckit alldeles för många koppar kaffe och börjat lyssna på en ljudbok.



1 kommentar:

Marina sa...

Wow, det låter som mycket härligt på en dag.
Ha en fortsatt bra lovvecka!

Kram