tisdag 21 februari 2012

och timmarna rann iväg...

Jag jobbade i förmiddags men hade inget bestämt för eftermiddagen. Eftersom jag har min lilla "läxlista" att beta av, blev det en bra dag för långpromenaden. Så efter jobbet promenerade jag iväg...in till stan. Det blev 13 km. Härligt! Vädret var grått över Värtan på väg över bron men vid det laget jag kom in till staden, sken solen från klarblå himmel.

grått över Värtan

Jag gick runt en stund och tittade på vackra blommor, tyger och inredningsavdelningar på olika håll. När jag var hos fina Pilgrim sist, såg jag att hennes F hade en fin "födelsetavla". En sådan ska jag måla till min vänninas senaste lille tillskott Fred, tänkte jag. Så dagens inköp blev ett nytt akvarellblock och sedan hem igen.

till Fred


I eftermiddag har jag alltså skissat och målat. Idén finns i tusental om man googlar på födelsetavlor. Jag gjorde en som i layouten är ganska lik den jag såg hos H i helgen. Det finns en hel del övrigt att önska om man granskar nära, men roligt var det och jag tror min väninna blir glad. Förhoppningsvis kan Fred också tycka den är fin på väggen så småningom... Så det ska bli kul att rama in och lämna över den.

2 kommentarer:

Hélena sa...

Men så fin! Varför visste inte jag att du kunde måla så vackert. Det är du aldrig avslöjat tidigare. Den är ju hur bra som helst.
Kramar i mängder!
Hélena

Lena sa...

Han kommer säkert tycka om den, lille Fred.

Jättefin!

Kramar