söndag 5 februari 2012

Ta tag i dagen och gör något bra...

Idag har jag varit hos min finaste vän. Vaknade med tung kropp och tungt sinne. Jag kan inte låta mig själv vara i den stämningen en hel dag just nu. Då går jag under. Snabbt in i duschen och fram med frukosten samtidigt som jag ringer till bästa vännen och frågar om de är hemma idag. Kan jag få komma ner ett par timmar? Jag köper fika på vägen! Alltid lika välkommen! Åh, vad de är bra. En halvtimme senare sitter jag på bussen.

Väl framme inhandlades årets första semlor. Mums! Kaffe och semla i goda vänners lag och med goa fina F som pratar och pratar och jag önskar jag förstod bättre vad han säger, för jag tror det är något viktigt.



Mamma H fick fika i korta små etapper eftersom F har låtit sig inspireras av Nicke Nyfiken och hellre klättrar omkring än sitter på en stol.



Han är ju bara för go! Efter klossbygge, semmelfika och en hel del klättrande och tjattrande, var energin slut och en väldigt trött F blev ordentligt påbylsad och nedstoppad i vagnen. Han var inte helt nöjd då han förstod att det var pappa och inte mamma som skulle dra honom idag. Han hade tänkt sig tvärtom. Fast de hann knappt utanför dörren innan han sov och jag var glad att få en liten stund med mamma H som visade mig tips och trix på blogger.



Så nu ska jag experimentera med min blogg hela kvällen. Prova på att lägga upp fler sidor och ladda ner Picasa så att jag kan göra lite mer roliga saker med de foton jag använder. Tack finaste, det är sådana vänner som gör det möjligt att ta tag i dagen och göra något bra av den!

3 kommentarer:

Hélena sa...

Vilka underbara bilder på oss...och semlorna :-) Jättefint inlägg och jag blir alldeles rörd! Du är bäst, bara så att du vet. Ska bli spännande att se vad du kommer fram till när du fixar och trixar med blogger och sidor. Vi får ta och planera en fotorunda snart :-)
Kramar i mängder!
Hélena

Byronesse sa...

Kolla! Jag har lagt till en sida:-)Tack för hjälpen! Kram

Hélena sa...

Mina meloner är dina meloner :-) Det där kan verkligen feltolkas men det bjuder jag på. Läste din nya sida och blir alldeles rörd, igen. Det är en sjuhelsikes resa du har gjort och gör. När jag läser om alla turer blir det ännu mer tydligt.
Du ÄR bäst!
Kram igen!
Hélena